20090402

rapport från nyhetshyllan

jag läste idag i en annan biblioteksblogg att stockholms stadsbiblioetk "twittrar" första raden ur magasinböcker. Spännande, tänkte jag. Och här kommer Staffanstorps biblioteks cover på Stockholms stadsbibliotek -några slumpmässiga rader från slumpvis utvalda böcker på vår nyhetshylla, manipulerade till vad vi kan kalla för dagens dikt:


man får inte ta bort eller lägga till någon bit

den väldige Lorentz åsåg hennes vilsenhet,
reste sig,
sträckte ut armarna och sade hest:
- även sommarplats och vinterplats kostar mer för en större båt
man får inte ta bort eller lägga til någon bit
är uppbyggt av en separat Bi-Ampli-utrustad radioenhet (BX 642 A) och

separata högtalare för bas- och
en koloni svanar bor precis vid spetsen, men några örnar har jag aldrig sett där
man får inte ta bort eller lägga till någon bit


De citerade böckerna som du kan kila ner och låna är:








Joakim Pirinen - Döda paret och deras "vänner"









Elisabeth Goldstein - General von Döbeln: Den rosa glipan








Wåhlstedt Eje - Köpa motorbåt








Ann Heberlein - Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva (7-dagarslån)








Radiogrammofonen - en harmoni i klang och elegans

Inga kommentarer: