20091026

Boktips

Ahern C: PS jag älskar dig!
Ajar E: Med livet framför sig
Ambjørnsen I: Fågeldansen
Andersson M: Sorgenfri
Batra D: Den som inte tar bort luddet ska dö
Bennett A: Drottningen vänder blad
Bennett R: De Oambitiösas manifest
Brunk- Holmqvist K: Potensgivarna
Chevallier G: Förargelsens hus
Dahlberg J: Tjock
Ehrenmark T: Med sås på slipsen
Eriksson L: Gode Gud, ge mig tålamod - men gör det fort
Evanovich J: Lätt byte m.fl.
Flagg F: Välkommen till himlen
Haddon M: Utslag av oro
Hagen C: Kulla-Gulla i övergångsåldern
Hanff H: Brev till en bokhandel
Herriot J: Alla mina fyrfota vänner
Jackson J: Mina två mammor
Keyes M: Vattenmelonen
Loe E: Gör vad du vill
Malmsten B: Det är ingen ordning på mina papper
Mayle P: Livets överflöd mfl.
McCall Smith A: Damernas detektivbyrå
McCourt F: Ängeln på sjunde trappsteget
Paasilinna A: En lycklig man
Rubin Dranger J: Alltid redo att dö för mitt barn
Shaffer MA: Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap
Stenmark J: Kunde skulle jag älska det här
Svensson A: Hey Dolly
Swarup V: Vem vill bli miljonär
Wood P: Lyckligt lottad

Vad har ovanstående böcker gemensamt?
Jo, det finns humor och värme i dem alla.
Men det utesluter inte att några också innehåller både
sorg och tragik.
Så vill du roas och beröras titta på listan
och få tips om en bok som kanske passar dig.

förslag från
Staffanstorps biblioteks tisdags-läsecirkel

Inga kommentarer: